マイクロソフトが、映像ストリーミングによるゲーム開発関連のオンライン講演“Game Stack Live”を日本時間の3月18日午前2時より配信することを発表した。

 これは新型コロナウイルス(2019-nCoV/COVID-19)の影響により延期されたGDC(ゲーム・デベロッパーズ・カンファレンス)で実施予定だった講演の代替として行われるもので、同社の最新ゲーム技術や傘下のゲームスタジオの開発手法などが披露される予定。

 2日間にわたって行われるプログラムでは、次世代ゲーム機であるXbox Series XやクラウドゲームサービスのProject xCloudについての講演も行われる予定となっており、どんな最新情報が明かされるのか気になるところだ。放送予定のプログラムは以下(すべてアメリカ太平洋時間基準)。

  • Day 1 - March 17, 2020​
    • 10:00 Welcome to Game Stack Live!​
    • 10:25 How The Coalition built Gears 5 to be more accessible
    • 10:45 Building accessibility into your game - the Xbox Accessibility Guidelines
    • 11:00 Panel: The changing nature of today’s game industry
    • 11:35 Panel: How to be intentionally inclusive in your game design
    • 12:15 What is Microsoft Game Stack?
    • 12:30 The Importance of LiveOps
    • 1:00 Rare: Building Sea of Thieves with a LiveOps Mentality
    • 1:35 What it means to run a game studio - a conversation with Turn 10
    • 2:00 Maximizing impact and reach for your independent games with the ID@Xbox team​
  • Day 2 - March 18, 2020
    • 10:00 Previously on Game Stack Live
    • 10:15 How inXile used creative iteration to drive Wasteland's development
    • 10:40 Panel: How online services are defining the next generation of game development
    • 11:40 Xbox Series X + Project xCloud = New Chapter in Gaming
    • 12:40 The spark of creativity that drives Double Fine
    • 1:20 What’s new in DirectX: Raytracing, mesh shading, and more